Potvrđeno: Postoje egzoplanete sa boljim uslovima za život nego na Zemlji!

25/08/2019 - 7:00

U našem univerzumu moguće je da se nalaze egzoplanete na kojima život buja u uslovima boljim nego što je to slučaj na Zemlji. Otkriće takvih planeta pomoglo bi u potrazi za vanzemaljskim bićima.

foto

Foto: Sci-News.com

Istraživači tragaju za okeanima na egzoplanetama, planetama van Sunčevog sistema, na kojima je život moguć, objašnjava geofizičar Stefani Olson sa Univerziteta u Čikagu, prenosi Raša tudej.

Tim koji je predvodila Olsonova koristio je Nasin softver za projektovanje različitih egzoplaneta da bi utvrdili koji model bi bio najpogodniji za nastanak i opstanak života.

To je dovelo do „iznenađujućeg zaključka“ koji je otkrio „uslove na pojedinim egzoplanetama sa okeanima sa pogodnim strujama koje obezbjeđuju uslove za život možda bolje nego što ih mi imamo“.

Takvi okeani imaju plimu sličnu onoj na Zemlji. Zahvaljujući takvom kretanju, nutrijenti iz dubina okeana dospijevaju do djelova obasjanih suncem, gdje obitavaju organizmi osjetljivi na svjetlost, što dodatno obezbjeđuje biološku aktivnost.

Rezultati istraživanja pokazali su da gušće atmosfere, sporije rotacije i postojanje kontinenata utiču na intenzivnije cirkulisanje tečnosti, to jest plime.

Novo istraživanje će pomoći da se prošire dosadašnja ograničenja koja su korišćena u ispitivanju nastanjivih egzoplaneta. Naučnici koji tragaju za takvim planetama van našeg solarnog sistema uglavnom su fokusirani na temperaturu i potencijalne tečne okeane.

„Nisu svi okeani podjednako gostoprimljivi za život. U nekim je bolje zbog raznih strujanja“, objasnila je Olsonova.

Eksperti su procijenili da bi do 35 odsto poznatih egzoplaneta koje su veće od Zemlje moglo da ima vodu, što znači da u svemiru postoji mnogo potencijalnih mjesta za život.