Pronađen džinovski papagaj koji se hranio pernatim srodnicima

08/08/2019 - 8:17

Naučnici sa Novog Zelanda pronašli su fosilizovane ostatke najvećeg papagaja na svijetu i, s obzirom na njegovu veličinu i snagu, nazvali ga po starogrčkom polubogu Heraklu.

foto

Foto: Brian Choo/Flinders University

Ostaci „Herakla inekspektatusa“ pronađeni su među fosilima starim 19 miliona godina nedaleko od Svetog Batansa u centralnom Otagu na Novom Zelandu. Procjenjuje se da je bio visok skoro jedan metar i da je težio oko sedam kilograma, zbog čega su naučnici pretpostavili da se džinovski papagaj vjerovatno hranio i pernatim srodnicima.

Vanredni profesor na Univerzitetu Flinders, Trevor Vorti, naglašava da je Novi Zeland inače poznat po svojim džinovskim pticama, prenosi RTS.

„Avifaunom nije dominirao samo moe (jedna vrsta noja), već i džinovske guske i adzebili, vrste ptica koje ne lete, dok je nebom vladao džinovski orao. Međutim, do sada nigdje nije otkriven izumrli džinovski papagaj“, objašnjava profesor Vorti.

Profesor Majk Arčer iz istraživačkog centra u Sidneju, PANGEA, vjeruje da je „Herakle“, kao najveći papagaj koji je do sada otkriven, sa kljunom kojim je mogao da razbije šta god je hteo, sigurno nije jeo konvencionalnu hranu za papagaje, i nije isključeno da je jeo i svoje srodnike.

„Upravo zbog te neočekivane pozicije u lancu ishrane, ovaj pronalazak je od velikog značaja za nauku“, smatra profesor Arčer.

Otkriće tima sa Univerziteta Flinders objavljeno je u časopisu Biology Letters.