Bjelogrli pjetlić se pojavio nakon 100.000 godina

20/05/2020 - 22:58

Smatralo se da je ptica aldabra, bjelogrli pjetlić, izumrla još prije 100.000 godina. Međutim, nedavno je primijećena, i ostavila naučnike u čudu.

ESQUIREME.COM

Foto: ESQUIREME.COM

Prema istraživanju objavljenom u zoološkom časopisu Linnean Society, ptica koja je viđena u letu, rezultat je „iterativne evolucije". To znači da su se geni, za koje se mislilo da su nestali, ponovo pojavili, odnosno da, iako su životinje možda davno izumrle, to ne sprečava gene da se razvijaju danas.

Takvi procesi inače mogu da uzrokuju ponovnu pojavu više ili manje sličnih vrsta, od materijala predaka, što je posledica „blage evolucije".

Ali sve to ne znači da će biti moguće da se uskoro pojave i runasti mamuti ili dinosaurusi. Do sada je ova pojava zabilježena kod nekih vrsta kornjača, a sada i prvi put kod ptica.

„Ne znamo ni za jedan drugi sličan primjer koji bi nam pomogao da bliže objasnimo ovaj fenomen. Ipak, za pticu aldabru, postoje fosilni ostaci nađeni na teritoriji indijskog potkontinenta. Oni nam mogu pomoći da rastumačimo kakve su efekte prirodno okruženje i blizina okeana imali na izumiranje ove vrste ", rekao je paleobiolog Dejvid Martil.