1
min read
A- A+
Pročitano

Kako jesen mijenja raspoloženje i kako da ga popravite

28/09/2019 - 9:41
Autor:Fos Media
651 pregleda

Kako su duži sunčani dani na izmaku, a sezona kupanja završena, počinje da se javlja jedna vrsta uznemirenosti kod ljudi nazvana jesenja anksioznost ili neraspoloženje.

Foto

Foto: Profimedia

“Za razliku od drugih anksioznosti, ovde je očigledan spoljni okidač i obično se ponavlja svake godine”, rekla je medicinska savjetnica dr Kler Morison.

Ona kaže da mnogi ljudi ne shvataju koliko je uobičajena tjeskoba koja se javlja u jesen i možda je imaju ali je ne prepoznaju, prenosi N1.

“Ako se uznemirenost javlja svake godine, obrazac će postati očigledan i mogu se preduzeti koraci u sprečavanju takvog stanja”, rekla je ona.

Dr Morison ukazuje na sljedeće simptome jesenje anksioznosti: slabo raspoloženje i depresija, anksioznost i pretjerana briga, razdražljivost, letargija, pospanost i umor, gubitak interesovanja za svakodnevne aktivnosti i na njih bi trebalo obratiti pažnju.

“Jedan od uzroka je smanjenje sunčeve svjetlosti, što dovodi do pada nivoa serotonina. Ovaj važan hormon utiče na raspoloženje, apetit i režim spavanja. Takođe se povećava hormon melatonin, koji ima tendenciju da izazove pospanost i pad raspoloženja”, objasnila je dr Morison.

Nedostatak sunčeve svjetlosti povezuje se sa manjkom vitamina D, a on je još jedan od uzročnika jesenje anksioznosti.

“Nedostatak vitamina D takođe je povezan sa depresijom”, rekla je dr Morison i dodala da ostali faktori uključuju promjene u ponašanju, jer kako se vrijeme pogoršava, manje vremena provodimo napolju i manje vježbamo.

Da biste lakše prošli kroz ovaj period dr Morison predlaže da se što više izlažite dnevnoj svjetlosti.

“Započnite dan tako što ćete više vremena provoditi napolju kako biste maksimalno iskoristili sunčevu svjetlost”.

Dr Morison predlaže da ustanete rano kako biste iskoristili jutro, ako je potrebno, idite u krevet ranije da biste se lakše izborili sa dnevnom pospanošću, karakterističnom za ovo doba godine, rekla je ona. Trudite se da više vježbate, jer to popravlja raspoloženje.

Kreativan rad je takođe koristan, jer traži punu pažnju. Ukoliko imate problem da se fokusirate i osjećate gubitak volje za bilo kakvom aktivnošću, da ste preopterećeni, dr Morison savjetuje da ne čekate da situacija postane još lošija.

“Neke osobe ovaj period zaista teško podnose i nisu u stanju same da se izbore sa “sezonskom anksioznošću”, u tom slučaju najbolja opcija je da potražite pomoć stručnjaka”, zaključila je doktorka.

Pročitajte i ovo:

 

is_sponsored
0
FOTO PRICHA
Off
slika_video_zamjena
Off

Komentari