2
min read
A- A+
Pročitano

Najave

06/12/2018 - 17:30
Autor:Fos Media
690 pregleda

Najave. Svuda oko nas. U vezi sa svim i svačim. Svi nešto najavljuju, puna im usta nadolazećeg. Nerealnog. Pažljivo se sluša šta je sledeće što će biti obznanjeno kao budućnost ili njen dio. Šta je sledeće što neće biti ostvareno. Reklame šljašte, obećanja pljušte. Uglavnom se sve završi na tome.

Foto: Ilustracija

Foto: Ilustracija

Autor: Milivoje Krivokapić

Meteorolozi najavljuju nevremena. Zasipaju apokaliptičnim prognozama pošten svijet. Slijede političarski sleng, pa i oni uveli zapaljivu retoriku, kako se to sad naziva. Radi ih ekskluziva. Proriču monsunske padavine. Ciklone. Crvene alarme i do-sada-nezapamćene temperature. Citiraju statistike i upoređuju podatke. Promašuju kao iz vašarske puške. Posledica nema. Uglavnom se sve završi na tome. I tegljenju kišobrana o savršeno sunčanom dne.

Korak im prate analitičari – mešteri od najava. Neka stučnost otpadne na nekoliko izuzetaka, ostali tezgare po diktatu. Neki po narudžbi, neki po iskanju donatora, ali uvijek sa procjenom koja nosi najavu – prijevremeni izbori, neminovan ekonomski rast, trgovinska kriza, mogućnost nepoštene političke utakmice. Uglavnom se sve završi na tome. I na preciznoj prognozi pobjednika izbora.

Glavni najavljuju bolje sjutra. Decenijama diluju to bolje sjutra. Nude svijetlu budućnost u zamjenu za pokornost. Evropski horizont za siguran glas. A kada će stići to bolje sjutra – pa, nije baš određeno. Radi se na tome. Strpljenja, mali čovječe, ono je vrlina. Biće – odgovorila bi kafanska muzika kad naručiš pjesmu koju sigurno neće svirati. Naročito ako je u ritmu povećanja plata ili penzija. Odvaže se, pa najave i borbu protiv organizovanog kriminala. Protiv nasilja u porodici i protiv siromaštva. Potpišu se protokoli, formiraju komisije, priforcaju kampanje, potroše novci. Naši novci. I uglavnom se sve završi na tome. Nažalost.

Njihovi kontraši takođe najavljuju bolje sjutra, ali tek nakon što svrgnu sa vlasti ove gornje. Rok – sledeći izbori. Ili oni nakon sledećih. Ili neki nakon tih. Biće – ponovi kafanski bend. Periodično najavljuju i odrade proteste. To im je rutina. Pojedini se osilili da pomenu građanski rat. Opet. Najavili da smo na njegovoj ivici. Kada bi se pisala istorija kukavičluka, kao najveći pizdovani bi nesumnjivo bili odabrani oni koji prijete ratom. Oni koji pozivaju u boj, koji gone narod na pokolj. Koji tako lasno zazveče oružjem koje nikad ne bi smjeli u ruke da uzmu. I dok im vilice rasipaju gromovite i poklične najave, lica im sijaju od vlastožedne želje. Uglavnom se sve završi na tome. Srećom.

Trgovački robovlasnici najavljuju fingirane novogodišnje popuste. Raja već pripravna da troši, omamljena šarenišom digitalnog marketinga i tržnih centara. Banke najavljuju nove povoljnije kreditne okove. Sportisti najavljuju uspjehe, a zvanični Brisel prognoze o našem veranju na evropsko porodično stablo. Nadležni najavljuju reforme, te školstva, te zdravstva, te reforme samih reformi.  Kritičko građanstvo tvrdi da ovo ne može više ovako i najavljuje reakcije.  Da, pogodili ste – uglavnom se sve završi na tome.

Dok se ne pita, ne može se ni znati. Dok se ne pojavi interesovanje za sva ova obećanja, jer najave nijesu ništa drugo do to, neće se desiti ni ispunjenje. Koliko god obećanje imalo plemenit prizvuk, ono u osnovi podrazumijevaju napor, trošak i neko odricanje za onoga ko ga daje. Stoga je jasno zašto je lakše zatrpavati naše umove najavama, a ne njihovim ostvarivanjima. Uz izuzetak one uskoumnosti u vezi sa najavom građanskog rata. U ovom slučaju sve i treba da se završi na tome – na licemjernoj i neodgovornoj izjavi.

A plutanje u najavama se nastavlja. Niko se ne pokreće. Ni oni, a ni mi. Kome takvo stanje odgovara, zaključuje se iz prirode davaoca obećanja. Dobrovoljnog ili ne.

Samo je decembar ostao pošten. Precizno najavljuje kraj godine i troškove. I nikad ne ispali.

Napomena: Stavovi izraženi u ovoj kolumni ne odražavaju nužno uređivačku politiku FOS Media.

 

Pročitajte i ovo:

 

Tagovi

is_sponsored
0
FOTO PRICHA
Off
slika_video_zamjena
Off

Komentari